T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / ORTAHİSAR - Pelitli 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu

Polonya Online Hareketlilik 4-8 Nisan 2022

Erasmus+ KA229 "WeAreWhatWeEat" isimli projemizin Polonya hareketliliğini 4-8 Nisan 2022 tarihleri arasında online olarak gerçekleştirdik."Being fit thePolishway" "Polonya tarzına uygun olmak" başlıklı bir haftalık çevrimiçi etkinlikler İtalya, Polonya, Türkiye ve Romanya'dan katılan öğrenciler ve öğretmenlerle Zoom kullanarak sanal olarak gerçekleştirdik.

Ukrayna'daki savaşla ilgili istikrarsız durum nedeniyle ortak okullardan öğretmen ve öğrencilerin güvenliği göz önünde bulundurarak, hareketliliği sanal bir şekilde uygulamaya karar verdik.

"Being fit thePolishway" "Polonya tarzına uygun olmak"isimli bir haftalık çevrimiçi etkinlikleri İtalya, Polonya, Türkiye ve Romanya'dan katılan öğrenciler ve öğretmenler Zoom kullanarak sanal olarak gerçekleştirdiler.

Sanal etkinlikler, çok düzeyli öğrenmeyi teşvik etmek için ilginç bir şekilde tasarlandı. Konular şunlardı:

Fazla kilo ve obezite: Fazla kilo ve obezitenin nedenleri, sağlığımız üzerindeki etkileri.BMI(Beden Kitle İndeksi) hesaplama ve istenen kalori alımı.

Fiziksel aktivite:  Fiziksel aktivitelerin ve eksikliğinin sağlığımızı nasıl etkilediği. Farklı aktiviteler yaparken yakılan kalori miktarını hesaplama . Bazı egzersizler yapmak.

Biyoloji dersi: Yiyecek ve fiziksel aktivite seçimimizin vücudumuzu nasıl etkilediği ve ne hissettirdiği.

Kimya sınıfı: Gıda katkı maddeleri, işlevleri, vücudumuz ve sağlığımız üzerindeki etkileri.

Sanat dersi: Sağlıklı bir tabak yapmak.

1.Gün:

İlk gün boyunca tüm ortak okullardan öğretmenler ve öğrenciler aşırı kilo ve obezite sorunu hakkında konuştular. Belli bir vücut ağırlığını korumak için gereken kalori ihtiyacı olan BMI'yi hesapladılar. Örnek öğrenciler tarafından gün içinde tüketilen gıda türünü tartıştılar ve bu gıdanın kilo alımı veya kaybı üzerindeki etkisini belirlediler.Bu dersler sayesinde öğrenciler vücutlarının hangi durumda olduğunu ve iyi bir fiziksel formda olmak için ne yemeleri gerektiğini doğrulayabildiler.

Tüm katılımcıların hareketlilik konusundaki bilgileri Kahoot programı kullanılarak eğlence şeklinde test edildi.

2. Gün:

İkinci gün, fiziksel aktivite ve egzersizin sağlık üzerindeki etkisine odaklandık. Koordinatörler tarafından yönetilen tüm ortak okullardan öğrenciler, fiziksel olarak aktif olmanın özellikle yaşlarında önemli olduğunu öğrenme fırsatı buldular, çünkü vücutları gelişiyor ve beyinlerinin mümkün olduğunca verimli çalışması gerekiyor. Öğrenciler ayrıca egzersiz eksikliğinin ciddi hastalıklara yol açabileceğini ve yaşamı birkaç yıl kısaltabileceğini öğrendiler. Önemli bir egzersiz, farklı diyetleri dikkate alarak aşırı kilo ve obeziteyi önlemek için çeşitli fiziksel aktivite biçimlerinin seçilmesiydi. Dersin sonunda öğrenciler dans ederek esneme, rahatlama ve fazla kalori yakmak için çeşitli egzersizler yaptılar.

3.Gün:

Hareketliliğin üçüncü gününün dersleri bir biyolog tarafından yönetildi. Çeşitli gıdaların vücudumuz, refahımız ve iş verimliliğimiz üzerindeki etkisine odaklandı. Öğrenciler sınavdan önce yediklerimizin test sonucunu etkileyebileceğini öğrendiler. Tüm öğrencilerin farklı görevleri tamamlaması gerekiyordu; favori yiyecek ve içeceklerden örnekler verdiler; üzgün olduklarında veya egzersizden önce yedikleri yiyecekler. Daha sonra en sevdikleri atıştırmalıkların ve yiyeceklerin ruh hallerini ve işlerini nasıl etkilediğini keşfettiler. Ayrıca "Moodfood" metnine dayalı soruları cevaplamaları gerekiyordu. Toplantı sonunda öğrenciler kendilerini daha iyi hissettirecek yemek çeşitlerini öğrendiler.

4.Gün:

Hareketliliğin dördüncü gününde eczacı tarafından verilen derslerin ana konuları gıda katkı maddeleri, koruyucular, bunların vücudumuzdaki rolü ve etkileriydi. Teoriye ek olarak, öğrenciler en sevdikleri atıştırmalık ve içeceklerin bazılarının sağlıklarını olumsuz yönde etkileyen maddeler içerdiğini gösteren kimyasal deneyler yaptılar.

5.Gün:

Hareketliliğin son gününde tüm katılımcılar önceki günlerde edindikleri bilgileri pratiğe dökerek sanatsal becerilerini sergilediler. Öğrenciler çeşitli teknikler kullanarak "sağlıklı bir yemek" hazırlamak zorunda kaldılar. Çalışmanın etkileri diğer öğrencilere sunulmuş ve içerdiği ürünlerin oranları ve sağlığımız üzerindeki etkileri açısından tartışılmıştır.

Hareketliliğin son gününde derslerin ilerlemesini, etkilerini ve ulaşılan hedefleri tartıştık.

Öğrenmek herkes için harikaydı. Bir alandaki bilgilerin başka bir konuda nasıl kullanıldığını ve öğrenmenin nasıl eğlenceli olabileceğini keşfettik.

21-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-202221-10-2022

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.10.2022 - Güncelleme: 21.10.2022 14:38 - Görüntülenme: 124
  Beğen | 0  kişi beğendi